• Huishoudelijke zorg nodig?

Stichting Panthera helpt je graag verder.

Wat kunnen wij voor je doen?

Stichting Panthera biedt huishoudelijke ondersteuning in de gemeente Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude. Wij bieden huishoudelijke zorg aan mensen met een WMO indicatie vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Dit is een ondersteuning voor mensen die hun huis niet (helemaal) zelf kunnen doen. Hieronder valt schoonmaken, opruimen, stofzuigen, dweilen, de was doen en bedden opmaken. Ook is er tijd voor een gesprek met een kopje koffie met jouw huishoudelijke ondersteuner.

Stichting Panthera richt zich op de begeleiding en ondersteuning van cliënten bij het huishouden. Voor cliënten stellen wij gezamenlijke doelen op. Dat kan ook als je tijdelijke zorg nodig hebt door bijvoorbeeld een scheiding en je weet niet meer het huishouden op orde te krijgen. Deze doelen kunnen uiteenlopen, variërend van het vergroten van de eigen zelfstandigheid.

Samen stellen we aan het begin van het traject doelstellingen op en maken we een plan om naar deze doelen toe te werken. Alles is er vanuit de Stichting op gericht om ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk mee kan blijven doen in het huishouden en om de zelfredzaamheid te vergroten of vast te blijven houden.

Aanvragen ondersteuning vanuit de WMO

Het aanvragen van hulp en ondersteuning vanuit de WMO regel je via de WMO-loket van jouw gemeente.

Onze opdrachtgevers